Tankuješ za pár stovek? Ani nevíš, co to dělá s tvým autem. Ihned s tím přestaň!
Tankování za pár stovek ti může nadělat více problémů, než si myslíš.
O naše auta se nemusíme starat tak, jak bychom měli. Možná i ty máš několik špatných návyků. Například, že zařazuješ zpátečku ještě předtím, než opravdu zastavíš. Nebo, že máš nohu položenou na spojce. Těch špatných návyků, se kterými se můžeš setkat, je však mnohem více. Na jeden častý bychom chtěli poukázat. Je jím tankování za pár stovek.
Tankuješ za pár stovek? Pokud ano, děláš si problémy
Mnoho řidičů tankuje raději za menší sumy peněz a častěji. Takové chování ti ale může způsobit poměrně hodně nepříjemností, o kterých asi ani netušíš, že mohou nastat.
Když máš v palivové nádrži málo benzínu, koleduješ si o problémy. Hlavně, když se tento stav opakuje pravidelně. Projdeme si ale samotné problémy, které mohou nastat, pokud máš ve zvyku takto tankovat.
Problém s hromaděním nečistot
V dolní části palivové nádrže se mohou časem hromadit nečistoty a sedimenty. To představuje problém. Když je totiž v nádrži málo paliva, palivové čerpadlo může sát tyto usazeniny, což může vést k ucpání palivového filtru nebo dokonce k poškození vstřikovacího systému.
Dáváš více práce palivovému čerpadlu
Problém výše ale není jediný, se kterým se můžeš setkat. Kromě toho zvyšuješ riziko přehřívání palivového čerpadla. Palivové čerpadlo se u některých aut chladí přímo palivem. Pokud je hladina nízká, čerpadlo se nemá jak dostatečně chladit, což může časem zkrátit jeho životnost nebo vést k selhání.
Kondenzace vody v nádrži
Možná si teď říkáš, že větší problémy si nemůžeš nadělat, když tankuješ za pár „korun“. Věz, že nemáš pravdu. Dalším problémem je kondenzace vody v nádrži. Při nízké hladině paliva se v nádrži může totiž snadněji tvořit kondenzát, zejména v chladnějších obdobích. Tato voda se může následně dostat do palivového systému a způsobit snížení výkonu motoru nebo problémy se startováním. Kromě toho, i malé množství vody v palivu může při nízkých teplotách zamrznout. Zamrzlá voda může ucpat palivový potrubí nebo filtr, což zabrání dodávce paliva do motoru. Obecně platí, že plná nádrž = méně prostoru na kondenzaci. To pomáhá udržovat palivo „čistší“ a bez vody.
Naftová auta jsou více náchylná na problémy
Tankovat plnou nádrž, resp. za více peněz, bys měl hlavně u naftových aut. Ta jsou totiž o něco citlivější na důsledky častého tankování za pár eur. Naftové systémy, zejména common rail technologie, pracují s velmi vysokým tlakem a jsou velmi citlivé na nečistoty a vodu v palivu. Nafta navíc chladí palivové čerpadlo. Nafta má také větší tendenci, zejména během chladných měsíců, tuhnout. Možná se teď ptáš, co to má společné s objemem paliva. Pokud je v nádrži málo nafty, zvyšuje se riziko parafinizace – vytváření krystalů, které mohou ucpat filtr.
Samozřejmě, neznamená to, že benzinová auta je v pořádku tankovat za pár eur.
Komentáře